tisdag 17 september 2013

Dave the minion

Jag fick genom en arbetskamrat upp ögonen för amigurumis och bestämde mig för att jag ville lära mig att skapa dem efter konstens alla regler. Min första amigurumi var väl tekniskt sätt mina frivirkade tomtar, efter dem har jag lärt mig mycket och gjort många olika amigurumis. Vad jag ska göra med alla är oklart. Jag har upptäckt att med virkning så fäster jag mig lätt vid mina alster och det kan ibland vara svårt att separeras ifrån något som jag har suttit med så länge. Iaf, mönster har jag funnit via böcker och internet. Det finns fantastiska virkbloggar som lägger ut mönstren gratis, vilket jag bugar och bockar för frenetiskt.

Idag tänkte jag visa en relativt ny kompis i samlingen. Han är en lite smått skelögd minion från filmen "Despicable me" och i mitt hem kallas han Dave.
Dave virkades i garnet Catania med virknål 2mm, han är 20 cm hög. Ögonen är av svart och vit filt.
Mönstret är enkelt att följa för de som kan läsa engelska mönster, jag följde virkmönstret till punkt och pricka men ändrade lite medögonen, är supernöjd. Mönstret hittar du på All About Ami.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar