måndag 2 december 2013

Virkad krage och läcka i taket

Igår satt jag och surfade runt, otålig som tusan med noll inspiration. Ibland vill jag bara bli swept away av ett mönster och kasta mig in i ett projekt. Det hände inte igår. Jag hittade ett mönster på en krage som jag testade. Lyckat resultat, vet inte än om den klär mig men annars klär den kanske någon i min omgivning. När jag skulle ta bilder på den tyckte jag att det lät konstigt i fönsterkarmen. Vid närmare undersökning upptäckte jag att det läckte från taket! Ett halvt panikartat ski och sambon snabbt kom inrusandes. Efter samtal med diverse fuktsanerare som hade jour en söndagkväll så lyckades vi stoppa läckan och torka upp. Idag kommer det några duktiga fukt-gubbar som ska inspektera vårt resultat. Håll tummarna för oss! Summa kardemumma så är jag mycket tacksam för att jag bestämde mig för att virka denna krage igår!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar