fredag 18 oktober 2013

Tillbaka till cilivisationen

I´m back! Från skogar och ändlösa ängar är jag nu tillbaka i staden och min älskade bostad. Det har inte varit dumt alls att ha en minisemester så här mitt i veckan. Inte alls. Jag har knappt hunnit med att pyssla. All vaken tid har gått åt till att vara social och laga mat. Vilket har känts helt underbart. Jag har hunnit lära mig att göra fantastiskt goda pajer och bullar samt så tror jag att mina familjeband har blivit starkare vilket jag bara kan se som positivt. Härlig vecka med andra ord. Mitt stora projekt tas upp idag igen, tvekar mer varje dag som går men jag ska fullfölja det! I brist på bilder på det tänkte jag dela med mig av en himla snygg virkad mössa. Sambon ville ha en ny vintermössa så jag satt på kära internet och letade, hittade detta fina mönster hos Rheatheylia. Mönstret är på engelska, en svensk översättning finns hos Pysselkiisen.

Jag använde virknål 5mm och 4,5 mm.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar