tisdag 24 september 2013

Hemlighetsmakeri och garntips

Nytt garn är på väg och jag firar med att göra klart en av årets julklappar. Klappen är virkad i garnet Drops <3 You nr 3. Lite knepigt garn att virka i, om det blir fel är det svårt att repa upp och eftersom garnet i sig har många olika tjocklekar så blir det lite knepigt med vissa mönster tycker jag. Har haft garnet liggandes ett tag av just denna anledning, men i förgår så hittade jag ett mönster som jag nu testat och det gick jättebra! Nu låter jag sådär mystisk men jag lovar att återkomma med både bild och mönster. Som liten kompensation kan jag tipsa om ett fantastiskt mjukt och vackert garn som jag hittade för några veckor sedan. Manos silk blend. Underbara färger och ett så härligt garn som varken sticks eller rivs. Rekommenderas varmt. Att det är fairtrade gör bara saken bättre. Har haft två nystan hemma ett litet tag nu och funderat intensivt på vad jag ska gör med dem. Det känns som om jag måste göra något riktigt bra, och användbart för att göra dem rättvisa. Låter kanske lite konstigt men så tänker jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar