söndag 15 september 2013

Mitt första virkprojekt

Min blogg borde kanske heta, "Gör om, gör rätt", eftersom jag alltid får riva upp och göra om när jag virkar. Vet inte varför, det bara är så. Har försökt att vara super noggrann men det verkar vara en vana som inte går att ändra på just nu iaf. Menmen sånt är livet. Jag började att virka för två år sedan, mer seriöst det senaste året. Som det mesta i mitt pysselliv så började det med tankar om julen. Jag älskar julen och jag vill att varje julklapp jag ger bort ska kännas speciell för den som får den. Om innehållet inte är originellt vill jag att inslagningen ska vara det. För två år sedan lärde jag mig att virka i syftet att kunna virka små tomtar som skulle pryda mina klappar istället för olika typer av rosetter som jag gjort tidigare år. Nedan är en av de små tomtarna, jag virkade alla på frihand i akrylgarn. Totalt tror jag att det blev 15 unika tomtar som prydde de olika paketen.



Som inslagningspapper använder jag ofta tidningspapper. Jag tycker att det, för mig, är onödigt att gå ut och köpa papper för dyra pengar när jag kan slå in paket och göra dem fina med vad jag har hemma (fler exempel på detta kommer att dyka upp). Visserligen lägger jag pengarna som kunde gått till papper på garn och annat pysselmaterial men jag gillar känslan av hemmagjort och att varje paket blir unikt på fler än ett sätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar