lördag 28 september 2013

Virkad drake

Jag har Pinterest, som många kanske känner till. Utan att bli på något sätt sponsrade av dem måste jag säga att det är en fantastisk tjänst. Jag har där möjlighet att samla alla mina inspirationsbilder som i ett kollage och jag kan kolla på andras kollage och få inspiration. Så smidigt! Nog med reklam för dem, när jag kollade runt på pinterest en dag fann jag ett virkmönster på en drake som var sötare än socker. Omedelbart började jag rota runt i min garnkorg efter passande garner. Den blev så söt tycker jag! Lite knep och knåp pyssel med limning av öron och mage men det var det värt.


Virkad med virknål 2,5 mm, garnet är Muskat från drops och säkerhetsögonen är 7.5mm.
Vad jag nu ska göra med sötnosen är oklart, om du vill göra en egen drake hittar du mönstret på All About Ami.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar