måndag 23 september 2013

Ordning och reda i pysselrummet

För ett tag sedan möblerade vi om i vårt arbetsrum / pysselrum här hemma. Det nya rummet blev ett fantastiskt pysselrum för mig med massor av ytor och ställen som jag kan arbeta på utan att störa min kära sambo. Under ommöbleringen upptäckte jag att det går inte att ha för många förvaringsställen när man är en pysslare. Jag har nu fått överta en garderob, en halv bokhylla, en väska och en stor låda samt en kista för att förvara alla mina pysselsaker i. Låter himla utspritt men det är faktiskt himla praktiskt och roligt att veta var allt är och att det ligger snyggt! Som en del i möblerandet, städade jag och organiserade upp alla de småsaker jag har haft luggandes, som exempelvis mina knappar. Jag har haft knappar lite överallt och ingenstans. Otroligt opraktiskt och frustrerande den dagen då jag verkligen behöver en knapp. Därför köpte jag nu en låda med fack till knapparna. "Lådan" är egentligen ett nyckelskåp men jag tyckte att det passade perfekt som en knapplåda. Vad tycker du?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar